"Müəllimlərin iş yükü və peşə stresi təhsil keyfiyyətinə necə təsir göstərir" - AÇIQLAMA

"Müəllimlərin iş yükü və peşə stresi təhsil keyfiyyətinə necə təsir göstərir" - AÇIQLAMAMüəllimlərin iş yükü və peşə stresi təhsil prosesinin nəticələrini formalaşdıran ən ciddi amillərdən biri kimi özünü göstərir və aparılan təhlil göstərir ki, müəllimin fiziki və psixoloji durumundakı dəyişiklik birbaşa şagird nailiyyətlərinə, məktəbin pedaqoji mühitinə və ümumi təhsil keyfiyyətinə təsir edir.

İş yükünün normadan artıq olması müəllimin dərsə hazırlıq səviyyəsini aşağı saldığı üçün dərsin məzmunu daha çox mexaniki formada qurulur, yaradıcılıq, layihə əsaslı tapşırıqlar, fərdiləşdirilmiş öyrənmə modelləri zəifləyir. Bu, həm də statistika ilə təsdiq olunur: OECD-nin "Education at a Glance" hesabatında iş yükü yüksək olan müəllimlərin işlədiyi məktəblərdə şagird nəticələri orta hesabla 6–8% aşağı olur; PISA nəticələrinin təhlili isə göstərir ki, müəllim tükənmişliyinin yüksək olduğu ölkələrdə şagird motivasiyası və iştirak səviyyəsi ciddi azalır. Bu korrelyasiya Azərbaycanda da özünü göstərir, çünki məktəblərdə son illər artan şagird sayı, paralel siniflərin çoxluğu və bəzi rayonlarda müəllim çatışmazlığı fonunda bir sıra müəllimlərin faktiki iş yükü normadan yuxarı formalaşır.

Bəs görəsən müəllimlərin iş yükü və peşə stresi təhsil keyfiyyətinə necə təsir göstərir?

Bu barədə təhsil eksperti Kamran Əsədov Sonxeber..az -a açıqlama verib:

"Təhlil göstərir ki, Azərbaycan qanunvericiliyi müəllimin normal iş yükünü və onun pedaqoji fəaliyyətinin mahiyyətini kifayət qədər aydın şəkildə müəyyən edir. "Təhsil haqqında Qanun"da müəllimin vəzifələri içində keyfiyyətli təlimin planlaşdırılması, şagirdin inkişafının izlənməsi və fərdi yanaşma kimi müddəalar xüsusi vurğulanır. Bu öhdəliklərin hər biri əlavə hazırlıq vaxtı tələb etdiyindən iş yükünün düzgün tənzimlənməsi hüquqi çərçivədə də tələb olunan bir məsələdir. "Ümumi təhsil haqqında Qanun"da isə məktəb rəhbərlərinin müəllimlərin fəaliyyətini səmərəli təşkili, onların iş şəraitinin yaxşılaşdırılması və peşəkar inkişafının dəstəklənməsi kimi müddəaların olması göstərir ki, qanunverici orqan pedaqoji fəaliyyətdə psixoloji və fiziki davamlılığı əsas prioritetlərdən biri kimi qəbul edir. Bu baxımdan Elm və Təhsil Nazirliyinin son illərdə müəllim yükünün optimallaşdırılması, tam ştatlı müəllim modelinin tətbiq edilməsi və əlavə bürokratik işlərin azaldılması istiqamətində atdığı addımlar qanunvericiliyin tələblərinə uyğun, həm də müasir idarəetmə yanaşmalarına əsaslanmış qərarlardır və bu, təqdir olunmalıdır.

Dünya təcrübəsi göstərir ki, Finlandiya, Sinqapur, Estoniya kimi yüksək nəticəli təhsil sistemlərində müəllimin dərs yükü az olsa da, hazırlıq, metodik inkişaf və geribildirim mərhələsinə daha çox vaxt ayrılır. Bu ölkələrdə müəllimlərin bir dərs saatına orta hesabla 60–90 dəqiqə hazırlıq müddəti düşür və bu, PISA nəticələrində əks olunur. Müqayisə aparıldıqda görünür ki, müəllimə sərf edilən zamanın keyfiyyəti şagirdə sərf edilən zamanın keyfiyyətinə çevrilir. Azərbaycanda yeni tətbiq edilən tam ştatlı müəllim modeli də məhz bu ideyaya uyğundur: müəllimə sabit və tam iş günü verilməsi, əlavə ödənişlərin artırılması və sertifikasiya əsasında seçilmiş müəllimlərin sistemə cəlb edilməsi keyfiyyətə yönəlmiş addımdır. Əsas müsbət tərəf ondan ibarətdir ki, müəllim yalnız dərs saatı ilə ölçülmür, hazırlıq, qiymətləndirmə və inkişaf fəaliyyətləri də iş gününün ayrılmaz hissəsinə çevrilir. Bu, gələcəkdə tükənmişlik səviyyəsini aşağı salacaq, müəllim dövriyyəsini azaldacaq və məktəblərdə pedaqoji sabitlik yaradacaq.

İş yükünün düzgün tənzimlənmədiyi hallarda isə mənfi təsirlər daha kəskin olur. Tükənmiş müəllim sinifdə daha sərt davranır, qiymətləndirmədə ədalətsizliyə yol verə bilir, şagirdlə emosional təmas zəifləyir və sinifdə "sakitlik naminə öyrənmədən imtina" modeli formalaşır. Bu isə məktəbdə formal dərs keçir, amma real öyrənmə baş vermir kimi paradoks yaradır. Dünya təcrübəsində də göstərilir ki, peşə stresinin yüksək olduğu məktəblərdə şagird-müəllim münasibətləri zəifləyir, bu isə akademik nailiyyətə birbaşa təsir edir. Azərbaycanda aparılan monitorinqlər də göstərir ki, müəllimlərin 37%-i əlavə kağız işlərinin onların əsas tədris fəaliyyətinə mane olduğunu bildirir; yeni elektron sistemlərin tətbiqi və hesabat öhdəliklərinin yüngülləşdirilməsi isə bu yükü nəzərəçarpacaq dərəcədə azaldıb ki, bu da Elm və Təhsil Nazirliyinin müsbət və məqsədli addımlarındandır.

Hesab edirəm ki, müəllimlərin iş yükünün ağıllı idarə edilməsi və peşə stresinin azaldılması təhsil keyfiyyətinin artırılmasının ən real və təsirli mexanizmlərindən biridir. Sahib olduğu qanunvericilik bazası və son illərdə həyata keçirilən islahatlar Azərbaycan təhsil sisteminin bu istiqamətdə doğru yolda olduğunu təsdiq edir. Növbəti mərhələdə məktəbdaxili idarəetmədə çeviklik, müəllimə peşəkar avtonomiya verilməsi, metodik dəstək sisteminin gücləndirilməsi və tam ştatlı modelin daha geniş tətbiqi təhsilin keyfiyyətinə birbaşa müsbət təsir göstərəcək. İş yükü azalan, peşə stresi idarə olunan müəllim daha yaradıcı, daha diqqətli və daha ədalətli olur; bu isə nəticədə şagirdin öyrənmə dərinliyini artırır, məktəbin pedaqoji mədəniyyətini yüksəldir və təhsil sistemini uzunmüddətli dayanıqlı inkişaf yoluna çıxarır".


Sonxeber.az
Telegramda izləyin
Sosial   Baxılıb: 738   Tarix: 25 noyabr 2025  

Şikayətiniz varsa Whatsapp: 077 7125666

Facebookda Paylaş


Oxşar xəbərlər

.

Telefonu niyə yastığın altına qoyub yatmaq olmaz?

"Yaşayış sahəsinin ekologiyası" laboratoriyasının müdiri Anton Yastrebçevin sözlərinə görə, smartfonları yastığın altına qoyub yatmaq olmaz. -a istinadən xəbər verir ki, ekspert səbəb kimi telefonlardan gələn radiasiyanın bəzən artdığını bildirib. "Nəzərə almaq lazımdır ki, telefonları

18 sentyabr 2021
.

Azərbaycanda xarici diplomların tanınması qaydası dəyişir

"Xarici kvalifikasiyaların (diplomların) tanınması qaydalarına dəyişiklik edilməsi ilə bağlı hökumətə yeni layihə təqdim edilib. Yaxın bir ayda diplomların tanınması başqa formata keçəcək". xəbər verir ki, bunu Təhsildə Keyfiyyət Təminatı Agentliyinin (TKTA) İdarə Heyətinin sədri Eldar Oruco

17 sentyabr 2021
.

İsveçdə Azərbaycan vətəndaşı itkin düşdü

İsveçin Arvika şəhərində azərbaycanlı itkin düşüb. Azərbaycan vətəndaşı, 39 yaşlı İltimas Mirzəyevdən sentyabrın 15-dən etibarən xəbər almaq mümkün olmayıb. O, evdən çıxdıqdan bir qədər sonra əlaqə kəsilib. Hazırda polis azərbaycanlının axtarışını aparır. Qeyd edək ki, əslən Azərbaycanın Ağdam rayonununda

18 sentyabr 2021
.

ATS rabitə xidmətindən ŞİKAYƏT: "Belə sürünə-sürünə işlətməkdənsə..."

ın redaksiyasına ATS rabitə xidməti ilə bağlı şikayət daxil olub. Belə ki, şikayətçi Cəfər Məmmədovun sözlərinə görə, Binəqədi rayonu, Rəsulzadə qəsəbəsi, Əli Məmmədov küçəsində yerləşən 11 nömrəli binada günlərdir ki, internet bərbad vəziyyətdədir:. "Tək bizim "WiFi" olsa, modem aparatınd

18 sentyabr 2021
.

Tanınmış mədəniyyət xadimləri Şuşada

Azərbaycanın tanınmış mədəniyyət xadimləri Şuşada səfərdədirlər. Unikal.org-un məlumatına görə, mədəniyyət xadimləri Şuşaya səfər çərçivəsində burada keçiriləcək Üzeyir Hacıbəyli XII Beynəlxalq Musiqi Festivalına qatılacaq, dahi bəstəkarın ölməz əsərlərini 29 ildən sonra işğaldan azad edilən Üzeyir yurdund

18 sentyabr 2021
.

FHN leysan nəticəsində köməksiz qalan vətəndaşları xilas etdi -VİDEO

Güclü leysan yağışları nəticəsində Qusar rayonunun Urva kəndi istiqamətində bir qrup vətəndaşın köməksiz vəziyyətdə qalması barədə Fövqəladə Hallar Nazirliyinin "112" qaynar telefon xəttinə məlumat daxil olub. -ın Fövqəladə Hallar Nazirliyinin (FHN) saytına istinadən verdiyi xəbərinə görə

18 sentyabr 2021
.

Səməd Seyidovun rəhbəri olduğu Mərkəz bağlandı

Milli Məclisin Beynəlxalq münasibətlər və parlamentlərarası əlaqələr komitəsinin sədri, Avropa Şurası Parlament Assambleyasındakı nümayəndə heyətinin rəhbəri Səməd Seyidovun başçısı olduğu Siyasi Psixologiya Mərkəzi (SPM) fəaliyyətini dayandırıb. Mərkəzin fəaliyyətini dayandırmasına səbəb maliyyə problemini

18 sentyabr 2021
.

"Su çənimizi yığışdırdılar ki, şəhərin gözəlliyini pozur..." - Daha bir SU PROBLEMİ - ŞİKAYƏT - AÇIQLAMA

ın redaksiyasına su ilə bağlı növbəti şikayət daxil olub. Belə ki, Təhminə Babayeva adlı şikayətçinin sözlərinə görə, Nizami rayonu "Naxçıvanski" 94B ünvanında gündüz saat 11-də suyu azalda-azalda tam kəsirlər, axşamüstü 6, 7-də yenidən açırlar:. "Gecə 12-yə işləmiş isə yenə kəsirlər

18 sentyabr 2021
.

Tovuza dolu düşüb - VİDEO

Tovuzun dağ kəndlərinə leysan yağıb, qısa müddətli dolu düşüb. APA-ya istinadən xəbər verir ki, bu gün rayonun Kirən, Əhmədabad, Əsrik Cırdaxan və Yanıqlı kəndlərinə dolu düşüb. Bəzi kəndlərdə isə yağışdan sonra sel gəlib. Təsərrüfata ciddi ziyan dəymədiyi bildirilir. Hazırda qərb rayonlarında yağıntıl

17 sentyabr 2021